۲۳ بهمن ۱۳۸۹ - ۲۱:۳۱
سید حسین علوی

بصیرت را از شریک سیاسی فتنه بیاموزید!

... برخورد متولیان امنیتی کشور با این قانون شکنی آشکار چه خواهد بود؟ ایشان چه مسئولیتی در سپاه پاسداران دارد؟ به چه حقی هنوز دسترسی به اطلاعات خیلی محرمانه سپاه دارد؟ آیا تا این حد هرکی هرکی است که هر فرد غیر مسئولی می تواند سند خیلی محرمانه سپاه را جلوی دوربین برنامه زنده تلویزیون آورد؟!
کد خبر : ۱۶۹۰۸
صراط - سید حسین علوی
شامگاه چهارشنبه بیستم بهمن 89 اتفاق عجیبی رخ داد که پیچیدگی حقایق پشت پرده آن بسیاری از صاحبنظران را به خود مشغول داشته است. ماجرا مربوط به برنامه مهم و بصیرت افزای «دیروز، امروز، فردا» بود. برنامه ای که شهرتش را مدیون اتخاذ مواضع شفاف و صریح در برابر فتنه 88 است. اما اتفاق عجیبی که ملت ایران را شوکه کرد؛ حضور شخصی در این برنامه بود که بی تردید باید او را بخش غیرقابل انکاری از پازل فتنه سال گذشته دانست! کسی که با اتخاذ مواضع دوپهلو و بعضا حمایت آشکار از فتنه گران، موجبات خرسندی عناصر سازمان سیا را فراهم آورد.

آقای محسن رضایی کاندیدای شکست خورده انتخابات ریاست جمهوری اخیر که در روزگار فتنه، ضمن ایراد تردید در صحت انتخابات، مطالبات فتنه گران را تامین می کرد، حالا به برنامه «دیروز، امروز، فردا» آمده بود تا بر بصیرت ملت بیافزاید! اما در این زمینه گفتنی هایی هست که در ادامه بدانها اشاره خواهد شد.

1- قبل از ورود به مباحث سوال برانگیزی که وی در این برنامه زنده تلویزیونی مطرح کرد لازم است پرونده بی بصیرتی های ایشان در ایام فتنه بازخوانی شود. آقای رضایی پیش از انتخابات اخیر در یک همنوایی آشکار با کروبی و موسوی (سران فتنه 88) ضمن طرح ادعای بحرانی شدن اوضاع کشور به دلیل ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد، رسما در فیلم تبلیغاتی خود مدعی شده بود: «دیگر آن دوران دهه اول انقلاب گذشته است که بخواهیم آن قیافه های سیاسی را از خودمان در دنیا در بیاوریم و ادعا کنیم که ما یک طرحهایی برای کل عالم داریم»! این اظهارات در حالی بیان می‌شد که علیرضا نوری زاده (جاسوس سیا) در همان ایام ضمن حمایت آشکار از محسن رضایی وی را یک ناسیونالیست تمام عیار و وطن پرست واقعی خوانده و از وی به خاطر اینکه «قادر است برخلاف سیاستهای رسمی نظام جمهوری اسلامی اظهار نظر کند» تقدیر می نمود!

اما سرنوشت انتخاباتی آقای رضایی نهایتا با کسب 300 هزار رای بالاتر از آراء باطله نشان داد که مردم در اقبال به ایشان همچون مهدی کروبی سنگ تمام گذاشته اند! لکن متاسفانه فقر بصیرت در این سیاستمدار با سابقه، به جای عبرت گرفتن از عاقبت پشت کردن به راه ملت، منتهی به همگامی وی با فتنه گران در حوادث پس از انتخابات شد. رضایی با مطرح کردن ادعای تقلب در شمارش آراء، اقدام به شکایت از طریق شورای نگهبان نمود. اما با مصاحبه رسمی سخنگوی شورای نگهبان پس از بازشماری آراء وی، مشخص شد که آراء او کاهش نیز یافته است!

رضایی در گام بعدی ضمن تکرار ادعاهای فتنه گران، با هدف افزایش فشار به نظام، طی نامه ای خطاب به رهبر معظم انقلاب نوشت: «از رهبر معظم انقلاب اسلامي خواستارم صرف نظر از رقم اعلام شده به عنوان آراء اينجانب، نسبت به دغدغه هايي که موجب تشويش اذهان مردم فهيم ايران شده است از هر طريق که صلاح ميدانند براي رفع اين نگرانيها همانند گذشته فصل الخطاب شوند.» و این دقیقا همان مطالبه ای بود که فتنه گران در راستای غبارآلودتر شدن فضا، توقع آن را از محسن رضایی داشتند.



رضایی تا روزی که سیلی محکم ملت زیر گوش فتنه گران نواخته شد به همین مسیر ادامه داد. اما در نهم دی ماه 88 که شمشیر ملت بر در خیمه معاویه های دوران رسید، به ناگاه فتنه جدیدی عیان گشت؛ «دعوت ولایت به حکمیت»! فتنه ای که اجرای آن برعهده محسن رضایی نهاده شده بود! رضایی در شرایطی که سرکرده بدبخت فتنه گران، حرامیان عاشورای 88 را «ملت خداجو» نامیده و مردم ایران در 9دی یکصدا شعار مرگ بر او را فریاد زده بودند، بلافاصله پس از حماسه 9 دی با انتشار نامه ای سرگشاده خطاب به مقام معظم رهبری نوشت: «عقب نشيني آقاي مير حسين موسوي از انکار دولت آقاي احمدي نژاد [دروغ مسلّمی که هیچ سندی برای آن وجود نداشت] و پيشنهاد سازنده(!) ايشان به اين‌که مجلس و قوه قضاييه به وظايف قانوني خود در قبال پاسخگو کردن دولت عمل کنند، هر چند دير هنگام بود، ولي مي تواند سر آغاز يک حرکت وحدت بخش در جبهه معترضين با ديگران باشد. صدور پيامي از سوي حضرتعالي و يا رهنمودهايي در يك سخنراني مي‌تواند حركت جديدي که براي وحدت ، همدلي، برادري ،گذشت و ايثار در جامعه شروع شده را تقويت و استمرار بخشد تا ازشروع فعاليت افراط گرايان جلوگيري و دشمن كمين كرده را نااميد سازد.»

نامه بی ادبانه رضایی که با هدف فشار به رهبر مظلوم انقلاب، به صورت «سرگشاده» منتشر شده بود، هرچند موجبات خشم ملت رشید و بصیر ایران را فراهم آورد اما بی محلی آشکار حضرت آقا به نامه پراکنی این سیاستمدار بی بصیرت ثابت کرد که چه فاصله طولانی ای میان وی و توده های مردم حزب اللهی و ولایی ایران وجود دارد.

2- آنچه در بالا به اجمال آمد، گوشه ای از ادله غیرقابل انکاری بود که می شد در بی بصیرتی آقای رضایی و رفوزگی قطعی وی در آزمون فتنه88 اقامه کرد. با این وصف می توان میزان بهتی که پس از مشاهده تصویر محسن رضایی در برنامه «دیروز امروز فردا»، در چهره های معصوم بینندگان شبکه 3 سیما خشکیده بود را تصور کرد. اما از سوابق آقای رضایی که بگذریم، مطالبی که وی در این برنامه مهم به زبان آورد نیز درخور تامل بسیار است.

الف) نگارنده بسیار متاسف است از اینکه موظف است برنامه موثری چون «دیروز امروز فردا» را به خاطر پخش اظهارات این سیاستمدار فاقد بصیرت، در حمایت از فتنه گران ملامت کند. محسن رضایی دو شب مانده به 22 بهمن ضمن حمله به سیاست اصولی نظام در برخورد با فتنه گرانی که در اقدامی غیرقانونی به خیابان آمده و خواهان بدعت ابطال انتخابات بودند، مدعی شد: «اینها یک اعتراض اجتماعی بوده و برخورد غلط نظام، آن را تبدیل به یک اعتراض سیاسی کرد (!) باید بستر قانونی برای انجام این اعتراضات به وجود می آمد ولی چنین نشد» !

ب) رضایی در ادامه پس از حمایت از پروژه مشکوک گفتگوی تمدنها که فرح پهلوی در دهه پنجاه شمسی آن را شروع کرد و توسط خاتمی (به عنوان یکی از سران فتنه 88) در اواسط دهه هفتاد شمسی پی گرفته شد، اقدام به بزرگ نمایی قدرت نظامی آمریکا نمود! وی که گویا در سالهای اخیر، مفتون پروپاگاند رسانه ای آمریکا و صهیونیستها در ماجرای مضحک حمله به ایران شده بوده، با طرح این ادعای دروغین که «آمریکا در سالهای اخیر، سه بار آماده حمله به ایران شده بوده» تلاش کرد تا در شرایطی که آمریکا مبدل به شیری بی یال و دم و اشکم شده است، بازهم این موجود بی ارزش که امام (ره) فرمودند هیچ غلطی نمی تواند بکند را ، دو شب مانده به 22 بهمن بزرگ نمایی کند!

ج) نکته دیگری که موجبات طرح سوالات جدی را از برنامه موصوف فراهم ساخت، انتشار اسناد خیلی محرمانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توسط محسن رضایی بود! رضایی فرمان تشکیل سپاه فرودگاه ها را که در سربرگ آن با مهر درشت نوشته شده بود «خیلی‌محرمانه» رسما جلوی دوربین برنامه زنده تلویزیونی برد تا با توسل به گذشته، بی بصیرتی امروز خود را انکار نماید. اما به راستی برخورد متولیان امنیتی کشور با اقدام فوق چه خواهد بود؟ آقای رضایی امروز چه مسئولیتی در سپاه پاسداران دارند؟ به چه حقی هنوز دسترسی به اطلاعات خیلی محرمانه کشور دارند؟ مسئولیت انتشار اسناد خیلی محرمانه نظام با کیست؟ آیا تا این حد هرکی هرکی است که هر فرد غیر مسئولی می تواند سند خیلی محرمانه سپاه را جلوی دوربین برنامه زنده تلویزیون آورد؟ راستی ناظرین پخش شبکه 3 حالشان خوب است؟! برادران خبر دارند که آقای رضایی قبل از پخش برنامه این سند را تحویل اتاق فرمان داده بوده تا از طریق ال سی دی بزرگ نصب شده در استودیو، سند مذکور، با وضوح هرچه تمام تر به چشم بینندگان بیاید؟ چطور هیچکس مهر به آن بزرگی «خیلی‌محرمانه» را ندیده است؟!

د) دیگر از این می گذریم که اظهارات آقای رضایی مثل همیشه شدیدا متاثر از خوی «خودبزرگ بینی» ایشان بود. وی همچون گذشته، در این برنامه نیز تلاش کرد تا ظهور سرداران بزرگ و البته جوان دفاع مقدس را مدیون میدان دادن محسن رضایی به جوانان معرفی کند! هرچند آقای رضایی بازهم مطابق معمول، اشاره ای به سن و سال خودش در سالهای دفاع مقدس نکرد!

در پایان جای طرح یک پرسش جدی وجود دارد و آن اینکه؛ مسئول دعوت از چنین سیاستمدار فاقد بصیرتی در مهمترین میزگرد سیاسی سیما که پس از فتنه 88 وظیفه افزایش بصیرت مردم را برعهده داشته و دارد کیست؟ آیا کسی پاسخگوی این دهن کجی آشکار به ملتی که در حماسه تاریخی 9 دی 88 چشم فتنه را کور کردند، هست؟ و آیا در صورتی که حتی یک نفر از بینندگان این برنامه، به خاطر اظهارات غیرمسئولانه این سیاستمدار بی بصیرت به انحراف کشیده شود، متولیان محترم سیما حاضرند مسئولیت آن را برعهده گیرند؟
نظرات بینندگان
ریاحی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۳ - ۲۳ بهمن ۱۳۸۹
۳۷
۲۳
اون شب اگر دستم به این ضرغامی بی بصیرت می رسید یکی محکم تو سرش می زدم و می گفتم خاک بر سر هرچی بی بصیرت ...
ramin
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۵ - ۲۳ بهمن ۱۳۸۹
۳۶
۱۹
الحق که یادداشت به جایی است. این مردک دوپهلوی فتنه گر هنوز هم فکر می کنه مردم احترامی براش قائلند.
سعیده پورمعین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۷ - ۲۳ بهمن ۱۳۸۹
۲۵
۲۱
من همه یادداشتهای آقای علوی را با دقت خوانده ام . برای این نویسنده توانمند حزب اللهی آینده روشنی را ارزیابی می کنم. خداوند بر توفیقات این برادرمان بیافزاید.
محمدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۸ - ۲۳ بهمن ۱۳۸۹
۳۰
۴
از وقتی برنامه امروز دیروز فردا تبدیل شد به یک برنامه یکطرفه که
یکی
دو نفر میان و جریان فتنه رو محکوم می کنن میشد حدس زد که برنامه از
مسیر
اصلیش منحرف شده .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۳ - ۲۳ بهمن ۱۳۸۹
۲۴
۱۴
نتیجه ای که از این متن میشه گرفت فقط و فقط یک چیزه :

دفع حداکثری جذب حداقلی !
مدیر پایگاه از نظر این خواننده محترم؛ حداکثر یعنی محسن رضایی و حداقل یعنی دهها میلیون ایرانی ای که در 22 خرداد و 9 دی و 22 بهمن 88 شعار مرگ بر سران فتنه را سردادند! و از نظر ایشان حداکثر یعنی کسی که 300 هزار رای بالاتر از آراء باطله کسب کرد و حداقل یعنی .... خداوند به این خواننده محترم بصیرت عنایت بفرماید.


* محسن رضایی کجا گفته که توبه کرده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ نکند این خواننده محترم به جای وی استغفار هم کرده اند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
آقایی که به نظر من جواب دادی یعنی یک نفر هم اگر بخواهد توبه کند و به اشتباه بودن مسیرش اعتراف کنه از نظر شما کوه بصیرت و منطق انکار ناپذیر باید چکار کنه ؟! اگر به شما ها بود که الان جنگ داخلی تو مملکت راه افتاده بود با این طرز فکر کودکانه که هر که با نیست بر ماست (اگه گفتی ایم جمله از کیه ؟!) و هیچ راه برگشتی برای هیچ کس وجود نداره و اگر کسی در یک دوره اشتباهی مرتکب شد غلط کرده که میخواهد اشتباهاتش رو جبران کنه ! و احتمالا هم باید اعدام یا خانه نشین یا چمیدونم تبعید بشه تا دل شما ها خنک بشه ! راستی بصیرت برای من معنی مینی ؟
yad
|
Iran (Islamic Republic of)
]من تو این موندم که چرا همه خودشان را جای ملت دهها وشاید صدها میلیونی می گذارند.آقایان اگر بد بده واسه همه بده و بد بودن نسبی نیست!عذر می خواهم حمل بر بی ادبی و گستاخی نفرمائید ولی میگن زمان ظهور اونهایی که ادعای دین و.. می کنند در مقابل امام زمان می ایستند من منظور خاصی ندارم و نمی گویم که الان موقع ظهوره و.. ولی اگه این طوری فکر بشه بد نیست. خدا وکیلی بصیرت یعنی چی! حضرت علی می فرمایند با دوستت هر راز مگو شاید روزی دشمنت شود وبا دشمنت دشمنی زیاد نکن شاید که روزی دوستت شود(با تلخیص)
هموطن
|
Iran (Islamic Republic of)
جواب دندون شکنی دادی صراط. ولی کو گوش شنوا!
جانباز والفجر 8 وکربلای 5
|
Iran (Islamic Republic of)
سردار پایتان در مسیری که خود می دانید با حرفهای این نوکیسه های سیاسی که اگر در معرکه هم بودند از مرز شهر اهواز نمی گذشتند نلغزد.جایتان در قلب سرداران ورزمندگان جنگ محفوظ است .مهم این است که اقا یمان خامنه ای امثال شما را هنوز اقا محسن می دانند اینها هم مسلکان فتنه در لباسی دیگرند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
صراط خان تو هم شدی جناب دکتر که هر چی میخواد بگه از ملت ایران هزینه میکنه،شما مگه تک تک بیننده هارو دیدی که میگی حرفای رضایی همه رو پای تلویزیون خشکاند؟؟؟؟؟ بصیرت لازمه تو و امثال تو هستش برادر ، نون بازوتو بخور بهتر از این کاراس به جان خودت ( اینو تایید کن اگه یکم عقل داری )
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
(آراي باطله+سيصد هزار راي ) نتيجه اعتماد مردم به محسن رضايي!!!
دانشجو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۷ - ۲۳ بهمن ۱۳۸۹
۱۷
۵
با سلام و تشکر از آقای علوی بخاطر این مقاله که بعد از مدتی سایت صراط رو از یک رسانه ی زرد و گاها کم بصیرت تبدیل به یک سایت بصیرت افزا کرد!

در ضمن یه انتقاد کوچولو از مقالتون اون هم اینکه دلایل را متقن تر و جامع تر و مانع کنید. زیرا بعضی از دلایلتون را میشه جور دیگری هم برداشت کرد.
آنتی التقاط
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۶ - ۲۳ بهمن ۱۳۸۹
۲۱
۱۳
اصلاً شخصیت این چند نفر باید راحت بگم صد چهره هستند یکی قالیباف یکی مطهری یکی رضایی یکی لاریجانی یکی باهنر یکی .... زیادن خلاصه!!!ازینا که دیگه انتظاری نیست اخوی علوی
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
به نظره دوستان هرکی دستبوس احمدی نژاد نباشه ،سریع بی بصیرت میشه!
جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
نه داداش من احمدی نژاد کیه . اینا در مقابل ولایت ایستادن البته نه اون ایستادنی که فکرکنی یه چوب کبریت هم میتونه وایسته اما به یه پوف بنده . هر کی مقابل ولایت باشه بی بصیرته . یادت نره
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۳ - ۲۳ بهمن ۱۳۸۹
۸
۳
سلام مقالتون عالی بود.باید همه بدونن یکی از کارایی که خاتمی خائن در دوران 8سال ریاست جمهوری خودش کرد این بود که از آدمهای خودش رو در ارگانهای مهمی مثل صداوسیما اطلاعات و ... وارد کنه که یه همچون مواقعی به دردش بخورن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۳ - ۲۳ بهمن ۱۳۸۹
۸
۱
به این اقلیت نفهم اندک, مجوز می دادین تا رسوا شن. نه؟؟؟
محمدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۱ - ۲۳ بهمن ۱۳۸۹
۹
۶
بابا تو هر کشوری بعد از 20تا 30سال که از یه سند محرمانه می گذره دیگه محرمانه نیست. اخه سند تشکیل سپاه فرودگاه شاید اون زمان خیلی محرمانه بوده ولی الان دیگه از این طبقه خارج شده و یک سند معمولی حساب می شه!
اما اینکه محسن رضایی که دیگه نو سپاه وظیفه نداره و این سند رو رو می کنه جای بحث داره!
مدیر پایگاه با سلام به این خواننده گرامی

اولا این قانون را کجا نوشته اند که بعد 30 سال می شود هر سندی را از طبقه بندی خارج کرد؟

ثانیا چه کسی گفته که الان این سند از طبقه بندی خارج شده است؟ مراجع رسمی؟ یا محسن رضایی؟ یا شما خواننده محترم؟

ثالثا پس برای چی سازمان اطلاعات سپاه درست کرده ایم؟ آیا این سازمان برای جلوگیری از چنین اقدامات خودسرانه ای به وجود نیامده است؟

رابعا مثل اینکه جنابعالی در واشینگتن زندگی می کنید! نه در تهران
برادر گرامی! آن قانون مال آمریکاست نه ایران!

خامسا آنجا هم همینجوری بعد 30 سال هیچ سند محرمانه ای عادی نمی شود. باید سازمان سیا نظر و اجازه رسمی بدهد. در صورت تمایل می توانید اسناد عادی شده سیا را ملاحظه بفرمائید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
صراط واسه دیگاهت واسه نویسندت و کلا واسه افکارت متاسفم. شما با این افکارتون همون چماق به دستانی بودین که برنامه کوی دانشگاه رو راه انداختین همونایی که حتی رهبر از اونا متنفره.
مدیر پایگاه برادر جان دوره این شعارها در سوم تیر 84 تمام شده است. لطفا از خواب بیدار شوید.

ضمنا کوی دانشگاه را هم همین منافقینی راه انداختند که آقای رضایی آنها را مردم معترض خواندند!
رهجو
|
Iran (Islamic Republic of)
بابا صراط خودتو نکش خوبیت نداره، هر عقل سلیمی متوجه میشه که اون سند دیگه الان محرمانه نیست،بعدشم این دوستمون پروکسیش مال آلمانه مثل مال من یکم سواد نتی داشته باشی میتونی نوع همه پروکسی ها رو بفهمی سخت نگیر(اگر مردی منتشر کن)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
پیشنهاد می شه صراطی‌ها به خصوص سیدجان به جهت تنویر افکار خود یک دوره کارشناسی اسناد را در مرکز اسناد ملی بگذرانند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
صراط جان به عقاید مردم احترام بزار!
مهدي
|
Iran (Islamic Republic of)
از مواضع روشن گرانه صراط متشكريم
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۰:۱۴ - ۲۴ بهمن ۱۳۸۹
۵
۹
خودگویی وخود خندی
عجب مرد هنرمندی
ناشناس
|
Netherlands
اینقدر نخند روده بر میشی کار دست خودت میدی
کاووسی - مازندران
|
United States of America
|
۰۶:۵۶ - ۲۴ بهمن ۱۳۸۹
۱۶
۳
انصاف حکم می کنه به خاطر انتشار بی کم و کاست کامنتهای خصوصا مخالف و به خاطر آزاداندیشی صراط نیوز از این سایت و شخصآقای علوی (نویسنده محترم این مقاله) تشکر ویژه بنمایم
خواهر شهید میرصالحی
|
United States of America
|
۰۷:۰۱ - ۲۴ بهمن ۱۳۸۹
۱۵
۳
این نظراتی که علیه آقای سید حسین علوی منتشر کردید نشان می دهد که صراط دقیقا از جانب دشمنانش رصد می شود. همین یعنی دقیقا به هدف زده اید. آقا سیدخداوند با جدتان محشورتان گرداند. کاش سرسوزنی از این بصیرتی که شما دارید را هواداران کم شمار محسن رضایی داشتند.
ناشناس
|
United States of America
حالا که بصیرت آقا سید از رضایی بیشتره پیشنهاد می‌کنم در انتخابات بعدی رئیس جمهوری شرکت کنند تا رأیی رو که قراره انشاءال... به رضایی بدم به ایشون بدم.
حسین
|
United States of America
ناشناس
رایتو بذار جلو آینه تا 2 برابر بشه
طاهریان
|
United States of America
|
۰۷:۱۰ - ۲۴ بهمن ۱۳۸۹
۵
۱۷
درود بر محسن رضایی درود بر هاشمی درود بر موسوی درود بر کروبی و درود و سلام بر مشایی عزیز
نیما
|
United States of America
اه . تهوع گرفتم از این درود گفتن. اه اه اه
کامران
|
United States of America
زکی یادت رفت به خودت هم درود بفرستی تو که به همه فرستادی به خودت هم بفرست البته درود
فاطمی
|
United States of America
|
۰۷:۱۲ - ۲۴ بهمن ۱۳۸۹
۱۲
۶
وقتی علوی چند صباحی برای صراط نمی نویسد دلم برای قلمشان تنگ می شود. امروز از این دلتنگی درآمدم. خداراشکر
صدیقه شمس لنگرودی
|
United States of America
|
۰۷:۱۶ - ۲۴ بهمن ۱۳۸۹
۱۰
۴
واقعا نوری زاده این یارو رو ناسیونالیست خوانده است؟ خدا عاقبت همه ما را ختم به خیر گرداند. انسان وقتی آلوده به چرب و شیرین دنیا گردد چنین وضعی پیدا می کند که آمریکا هم برایش کف و سوت بزند.

آقای رضایی! بدا به حالت... به قول امام خطاب به آن شیخ ساده لوح «تاریخ اسلام پر است از خیانت بزرگانش به اسلام» تا دیر نشده توبه کنید به جای آنکه از اردوکشی خیابانی فتنه گران حمایت نمایید
صابری
|
United States of America
|
۰۷:۱۷ - ۲۴ بهمن ۱۳۸۹
۱۱
۴
مقاله جالبی بود
ناشناس
|
United States of America
|
۰۷:۱۸ - ۲۴ بهمن ۱۳۸۹
۸
۴
مشکل از ضرغامی بی سواد و بی بصیرته که این یارو رو آورده به برنامه افزایش بصیرت!
ناشناس
|
United States of America
|
۰۷:۱۹ - ۲۴ بهمن ۱۳۸۹
۹
۳
باید با صراحت علیه خود ضرغامی هم می نوشتید
مریم کوهکن
|
United States of America
|
۰۷:۲۴ - ۲۴ بهمن ۱۳۸۹
۱۵
۴
صراط نیوز جزء معدود رسانه های مستقل کشور است. صدای آن را صدای خودم می دانم. من یک معلم مقطع دبیرستان در منطقه 18 تهران هستم و هرروز سایتتان را می بینم. برای ما که باید در برابر شبهات دانش آموزان پاسخگو باشیم خواندن چنین یادداشتهای تحلیلی و مهمی یک نعمت است. خدا خیرتان بدهد.
ناشناس
|
United States of America
کاملا مشخصه که مستقل!!!
ناشناس
|
United States of America
بله بله ، خیلی مستقله ، بــــــــــــــــــــــله
ناشناس
|
United States of America
|
۰۷:۲۷ - ۲۴ بهمن ۱۳۸۹
۱
۱۴
اگر دست من بود همه شما ها را اعدام انقلابی می کردم. بی شرفهای ....
سبحانی نیا
|
United States of America
|
۰۷:۲۹ - ۲۴ بهمن ۱۳۸۹
۱۰
۴
خیلی برام جالبه. آقای علوی هم علیه مشایی و اطرافیان ناصالح رئیس جمهور نقد می نویسند و هم علیه هاشمی و خاتمی و موسوی و رضایی و باقی فتنه گران.

من یک انتقادات به برخی نوشته های ایشان داشته ام اما هیچکس نمی تواند استقلال قلم ایشان را انکار کند.
علی الیاسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۱ - ۲۴ بهمن ۱۳۸۹
۱۰
۲
باسلام
باتشکر ازجناب آقای علوی آقای یامین پور حرف جالبی گفته بودند از قول یکی از بزرگان انقلاب که تا این مدیران ماشینهای آنچنانی سوار شوند ودر بالاترین نقطه تهران زندگی کنند از درد نظام چیزی نمی فهمند خواهشمندم به این آقای ضرغامی بفرمایید شما منتخب رهبری هستید یا مقتدرانه درجهت منویات رهبری قدم بردارید ومدیران بی لیاقت را سریعتر اخراج ویا استعفا دهید تا فرد شایسته تری انتخاب شود
سید علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۰ - ۲۴ بهمن ۱۳۸۹
۴
۳
با سلام. با تمام بخشهای نوشته آقای علوی موافقم، بجز یک بخش: محرمانه بودن آن سند، مربوط به همان زمان بوده است. چون آن موقع کسی قرار نبوده از حفاظت هواپیماها توسط سپاه با خبر باشد؛ یعنی حفاظت به صورت نامحسوس انجام میشد. ولی الآن همه میدانند که «سپاه حفاظت فرودگاه ها و هواپیماها» چیست و چه وظیفه ای دارد. همه میدانند که در هر پرواز سیویل داخلی، دستِ کم یک مأمور امنیت پرواز از طرف سپاه حضور دارد. لذا روشن است که این سند امروز دیگر محرمان نیست و نه ارائه آن از طرف آقای رضایی اشکال داشته و نه پخش آن از صدا و سیما. خوب است که اگر به دیگران انتقاد داریم، آن را منطقی مطرح کنیم و نگاه نقادانه باعث نشود که چیزهایی که عیب نیست را هم عیب ببینیم.
امیدوارم منصف باشید و بیندیشید و منتشر کنید.
هدایت اشتری لرکی
|
Iran (Islamic Republic of)
مامیرزا نصراله خان کلام الدوله از حسن نیت جنابعالی و هم چنین از ادب ومتانت جنابعالی سپاسگزاریم. بحث بر uptodate بودن متن سند نیست. اصل بر خروج سندی است که مهمور به مهر محرمانه و شیوه خروج ان از ارشیو اسناد طبقه بندی شده و محرمانه سپاه پاسداران انقلابی است. پرسش این است اگرمجوز خروج ان را مقامی ذیصلاح صادر کرده ، مشخس شود و الاروشن شود چگونه این سند محرمانه در اختیار این فرد قرار گرفته.
هدایت اشتری لرکی
|
France
|
۰۹:۵۵ - ۲۴ بهمن ۱۳۸۹
۵
۲
مامیرزانصراله خان کلام الدوله ضمن تایید دل نوشته این سید بزرگوار پرسش های خودرا تقدیم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی میکنیم. سپاه پاسداران خیلی قبل ازپخش این برنامه تلویزیونی این منشی مجمع مصلحتی، اعلام کرد مواضع سپاه فقط از طریق مجاری رسمی خود سپاه اعلام میشود. نشان دادن اسناد محرمانه باید مجوز این مجاری قانونی باشد. آیا سپاه چنین مجوزی به ایشان داد که همراه خودش اسناد محرمانه را از آرشیو اسناد طبقه بندی شده سپاه خارج کند و انرا به تلویوزیون بیاورد و نشان دهد? اگر پاسخ منفی است پس این منشی مجمع مصلحتی این اسناد را پس از اخراج از سپاه همراه خارج کرده که دقیق میتوان گفت دزدیدن اسناد محرمانه سپاه توسط یک اخراجی. مامیرزا نصراله خان کلام الدوله با کمال احترام و تواضع صرفا جهت روشنگری از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درخواست میکنیم در مورد صحت و اصالت این اسناد محرمانه طبقه بندی شده وهم چنین صدورمجوز خروج این اسناد از آرشیو سپاه به نام این فرد توضیح دهند. عدم پاسخ و سکوت در برابراین پرسش ها از سوی سپاه ، موید دزدیده شدن این اسناد محرمانه از ارشیو اسناد محرمانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توسط محسن رضایی است که ضرورت دارد دادستان محترم نظامی در این زمینه از ایشان توضیح بخواهد.
ناشناس
|
France
پس تو کلام دولتی دیگه، به به ، ماهی چقد حقوق میگیری ؟ بیمه هم میکنن؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۰ - ۲۴ بهمن ۱۳۸۹
۳
۸
با سلام
خوب اقاي خاتمي بي بصيرت بودند پس چرا در دو دوره ايشان با بالاترين راي رئيس جمهور شدند .چرا الكي حرف ميزنيد الان هم خاتمي محبوب هستن دوباره كانديدا بشه ما راي ميديم .اقاي علوي هميشه يك طرف قضاوت نكنيد مملكت مال بابات نيست كه هر وقت خواستي و هر طور دلت خواست بنويسي. اقاي رضايي مرد عاقلي هستن ولي من هم خودم از دو پهلو صحبت كردنشون هميشه ناراحت ميشم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۸ - ۲۴ بهمن ۱۳۸۹
۵
۲
محسن رضایی و شمخانی حامی یه سری افرادی هستن که در کار ... هستند. باور کنید. اینها از بعضی افراد ... می گیرند
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۸ - ۲۴ بهمن ۱۳۸۹
۸
۳
رضایی یک خیانت کار است و جرم او سنگین تر از فتنه گران است کار او شبیه منافقین است
مرتضي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۹ - ۲۴ بهمن ۱۳۸۹
۳
۵
خداوند انشاالله يه عقلي به شما دوستان سايتي عنايت بفرمايد. آمين يا رب العالمين
سرباز ولایت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۹ - ۲۴ بهمن ۱۳۸۹
۳
۸
فرافکنی نکنید و مزدورانه جلو نروید. خودتان بنگرید که کی هستید؟؟؟
عبداله ترابي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۳ - ۲۴ بهمن ۱۳۸۹
۷
۵
اقاي رضايي خيلي خود بزرگ بين است مردم رزمندگان دفاع مقدس را دوست دارند ولي از اين اقامتنفريم
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۳ - ۲۴ بهمن ۱۳۸۹
۳
۷
آيا بهتر نيست از تفرقه افکني و تهمت زدن به نيروهاي مخلص نظام و جريان اصلاحات دست برداشته و در اين شرايطي که چشم دنيا به انقلاب ما دوخته شده با تامل در فرمايشات مقام معظم رهبري، دست از نفاق و تهمت زني و دشمني برداريد. به راستي که وجدانهاي آگاه عملکرد مزدورانه شما را به قضاوت مي نشينند. قطعا شما تحمل هيچ مخالفتي را نداريد. فرق شما با يک ديکتاتور چيست؟
مجتبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۲ - ۲۴ بهمن ۱۳۸۹
۷
۲
هدف از این اطلاع رسانی بصیرت افزایی است و همین که ملت آدمهای دورو و قدرت طلبی مثل رضایی و قالیباف و لاریجانی و مطهری و باهنر و هاشمی رو بشناسند و بدانند که تمام حرفاشون برای اغفال ملت و بازی با شعور ملت است کافیه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۶ - ۲۴ بهمن ۱۳۸۹
۶
۲
عجبا از پر رویی این افراد -مثل روز روشن بود که این اقا دستش تو کاسه بوده ، الان عین خیالش هم نیست ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۶ - ۲۴ بهمن ۱۳۸۹
۷
۱
عجبا از پر رویی این افراد -مثل روز روشن بود که این اقا دستش تو کاسه بوده ، الان عین خیالش هم نیست ...
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۴ - ۲۴ بهمن ۱۳۸۹
۷
۲
به نظر می رسه تازه برخی از اون مطالبی که ایشان گفت و به مزاق برخی خوش آمد ( مثل گلایه از آقای هاشمی و تأکید بر قرار گرفتن همه پشت سر رهبری و حمایت از طرح هدفمندی یارانه ها ) به دو دلیل باشه : اول اینکه بالأخره ایشان فهمیده که آقای هاشمی جزء سقوط شدگان است و دیگه نمیشه به او تکیه کرد و باید تکیه گاه محکم‌ و استواری برای قد راست کردن داشته باشه و دوم اینکه مثل کروبی و موسوی و خاتمی منزوی و خونه نشین نشه که تا بیاد بیرون (‌خصوصا تو راهپیمایی ها ) مورد برخورد شدید و تنبیه امت حزب‌الله قرار بگیره و بتونه راحت بیاد تو خیابون و راهپیماییی کنه و با شبکه‌های صدا و سیما راحت مصاحبه کنه !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۵ - ۲۴ بهمن ۱۳۸۹
۴
۱۰
روزي كه ايشان جنگ را رهبري مي كردند شما شير مي خورديد! حالا ادعاي بزرگي داريد؟
یاسر
|
Iran (Islamic Republic of)
ایشون فقط بچه های مردم رو میفرستاد جلوی توپ و تانک. تنها کاری که می کرد این بود که از پشت بلندگو رمز آغاز عملیات رو اعلام می کرد . اینم شد رهبری؟
هدایت اشتری لرکی
|
Iran (Islamic Republic of)
مامیرزا نصراله خان کلام الدوله به این کاکایی که دیگران را متهم به شیرخوارگی میکند عرض میکنیم اگر ما آنزمان گاوشیرده داشتیم ناچار نبودیم شیر خشک را به هزار زحمت بدست بیاوریم تا به اطفال شیر خوارمناطق جنگ زده برسانیم درثانی همانطور که خودت را میشناسی گاونر که شیر نمی دهد. در ثانی کاکاجان! فرمانده کل قوا بود که جنگ را رهبری و فرماندهی میکرد نه این فرد. فقط این فرد بقول شما فرمانده اکبر! در تحمیل پدیرش قطع نامه 598 نقش فرماندهی هم داشت!! والسلام
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۴ - ۲۴ بهمن ۱۳۸۹
۹
۰
ابوبکر و عمر هم خیلی کارها کردند مو قشنگ
دوستدار فرمانده جنگ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۸ - ۲۴ بهمن ۱۳۸۹
۳
۵
شما ها میخوایین همه بیان
بگن هرکی هر غلی میخواد بکنه - بکنه
ولی جانم فدای رهبر
سردار رضایی رو هم به خاطر اینکه نمیخواد شخصیت خودشو به خاطر اعمال غلط دیگرا بشکنه تخطئه میکنید
سعید
|
Japan
|
۱۶:۱۴ - ۲۴ بهمن ۱۳۸۹
۲
۷
سید جون، مادرت حرومیه! پدرت حرومیه!
محمدحسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۶ - ۲۴ بهمن ۱۳۸۹
۱
۴
حرص نخور آقا. حرف خودتو بزن. انقد غیبت نکن. خدا که نیستی برای همه تعیین تکلیف میکنی
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۴ - ۲۴ بهمن ۱۳۸۹
۲
۹
خوش بحال شما که اینقدربصیرت دارید.
بدبخت یک سند تا زمانی محرمانه است که اگر لو برود در روند اجرای برنامه خللی ایجاد میکند. نه اینکه 30 سال پیش برنامه اجرا شده است.
بدبخت زمان جنگ کجا بودی ؟چی دیدی؟هنوز تعریف ومحدوده محرمانه را نمی دانی !
شما غیر ازایجاد تفرقه هنر دیگری ندارید.
بس است اگه نان مفت داری بده به این ملت بدبخت
هدایت اشتری لرکی
|
Iran (Islamic Republic of)
مامیرزا نصراله خان کلام الدوله با وسواس، نظر این کاکا سعید راکه سه بار از کلمه بدبخت برای ابراز نفرت خود از حرف حق بکار برده خواندیم. ما در شگفتیم که چرا این کاکاجان سعید به همان استدلال خود قناعت نکرد وهمزمان ادب خودرا هم عرضه فرمود? ایا لازم بود که ما هم بفهمیم بدبخت کسی است که هم استدلال میکند و هم بی ادبی خودرا نشان میدهد?
محمدعلی الف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۴ - ۲۴ بهمن ۱۳۸۹
۰
۶
با سلام و احترام. جناب آقای دکتر رضایی من جوانی 26 ساله هستم که از 8 سال پیش به این طرف آرا و نظرات شما به نظرم جالب رسید و از آن موقع آن را دنبال کردم. وقتی شنیدم شما در دوره نهم ریاست جمهوری کاندید شدید خیلی خوشحال شدم. اما به ناگاه انصراف دادید. در دوره دهم از آمدن شما خوشحال نشدم. چرا که با وجود احمدی نژاد و موسوی مطمئن بودم مردم احساسی ایران به شما رای نمی دهند و با خود گفتم آقای رضایی با این کار خود را برای همیشه از ریاست جمهوری محروم می کند چرا که با وجود این فضای دو قطبی و حضور متوالی ایشان در عرصه و احتمالا رأی کمتر ایشان دیگر جای امیدواری نیست و ایشان دست به یک انتحار سیاسی زده اند.
اما با این حال تمام تلاش خود را برای تبیین عقاید شما به کار بستم. چرا که می دانستم تنها کسی که در بین کاندیدها «برنامه» برای اداره کشور دارد آقای رضایی است. و تنها کسی که به هیچ وجه در تبلیغاتش بر خلاف 3 کاندیدادی دیگر دست بر روی عواطف ملی و مذهبی مردم نمی گذارد شخص آقای دکتر رضایی است که در نهایت آن شد که نباید می شد... حیف و دو صد حیف...
لازم به ذکر است در همان دوران اکثرا به خصوص دانشجویان و روشنفکران می گفتند آقای رضایی خوب است اما رأی نمی آورد... به هر حال من فکر می کنم در این انتخابات خیلی ها با شخصیت عقل گرا، متفکر، مدیر و برنامه گرای شما آشنا شدند. بنابراین به نظر می رسد شما در این دوره بذر خوبی در افکار مردم پاشیدید که نیاز است در موقع لازم بهره‌برداری نمایید. لذا از شما درخواست دارم در دوره بعد حتما در انتخابات شرکت کنید. اما با یک پیش شرط مهم و آن اینکه: حتما باید به کار تشکیلاتی روی بیاورید. آنچه که به شما ضربه می زند، نبود تشکیلات منسجم و عدم همراهی برخی خواص با شماست. لذا پیشنهاد می کنم نه به خاطر خودتان، بلکه برای توسعه کشور و موفقیت شما در انتخبات آتی ریاست جمهوری حتما به کار تشکیلاتی روی بیاورید.
هدایت اشتری لرکی
|
Iran (Islamic Republic of)
مامیرزا نصراله خان کلام الدوله از این جوان 26 ساله خط ده میپرسیم از کی تا حال بقول شما (مردم احساسی ایران ) به کسی که ولایتمدار و درخط رهبری ونظام و صاحب برنامه برای سعادت مردم شریف ایران و اعتلای نظام ایران باشد رای نمیدهند? کاکاجان ! بهتر است که کاندید محبوب خودت را به حسن رفتار و عدم تزلزل در افکار و اراده رهنمایی کنی. اگر مردم احساسی ایران از 22 بهمن 1357 همچنان با احساس عزت و سربلندی وافتخار جلوی استکبار و نیروهای منافق و فتنه گر و معاند ایستاده ، باید گفت زنده باد احساس شرافتمندانه مردم ایران.
سيد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۴ - ۲۴ بهمن ۱۳۸۹
۷
۰
بنظرم مرجع اينكه سند همچنان محرمانه است يا خير سپاه است كه بايد اقدام قانوني رو بكنه .
دستمريزاد مي گم به سيد اهل قلم ان شا ا... قلمش براي انقلاب وحفظ خون شهيدان هميشه بگرده.خوب براي بي بصيرت ها وكلا" فتنه گران وحاميانش حقيقت تلخه براد!
مصطفی .ج
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۲ - ۲۴ بهمن ۱۳۸۹
۷
۰
سلام صراطی های عزیز ! دل حوزوی ها خون شده از دست بی بصیرتهای پر ادعا! بابا دوران اصلاحات چگونه با بچه انقلابی ها و حزب اللهیا رفتار می کردند؟ !! الان چه جوری رفتار می کنند؟
داود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۱ - ۲۴ بهمن ۱۳۸۹
۵
۱
نظرتان در مورد ایجاد حکومت فدراتیو رضائی چیه؟نظر تفرقه افکنانه یا جدایی طلبانه
حمیدرضا رسولی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۲ - ۲۴ بهمن ۱۳۸۹
۴
۲
علت را در جایی دیگر باید جست!
همه تقصیرات به آقای محسن رضایی بر نمی گردد چون بالاخره نسل های مختلف انقلاب به خوبی نسبت به خصوصیات شخصیتی ریاکارانه، متظاهرانه و نفاق گونه امثال جناب آقای رضایی در طول سی و دو سال انقلاب به خوبی آشنا هستند و از ایشان انتظاری بیش از این نیست که چرا چنین خزعبلاتی را در برنامه دیروز، امروز و فردا سرهم کرد. بالاخره همه رزمندگان و جانثاران واقعی هر عصر و دورانی که یاسر و عمار و مسلم و عبدالله بن جعفر جعفر بن عقيل و در عصر فعلی همت و باکری و خرازی ها نمی شوند از بین چنین افراد رضایی ها و قالیباف ها هم سر بیرون می آورند که به خاطر چند صباحی جنگیدن یک عمر توقع رسیدن به آلاف و علوف را دارند. آنچه تعجب برانگیز است این که چرا مسئولان و متولیان چنین برنامه خطیر و پربیننده ای به جای انتخاب مجری با درایت و آشنا به جریان شناسی انقلاب فردی را انتخاب نموده اند که سن و سال و تجربه اش کمتر از آن چیزی است که بتواند با سوالات و نقد به موقع سخنان میهمان برنامه، وی را به چالش کشد. ضمن آنکه جدای از سن، آقای رنجبران تا بحال کجا سراغ داشته اید از خود مقاله و یا تحلیلی سیاسی ارائه داده باشد. ایشان اگر مسئولیت پذیر بود پس از آنکه در سال 89 به سمت مدیر کلی روابط عمومی وزارت رفاه منصوب شد پس از چند ماه به علت بی تجربگی از کار بر کنار نمی شد. افرادی مثل آقای رنجبران که شاید چند صباحی دیگر نقشه تقاضای سمت دیگری از مسئولان دعوت شده به این گونه برنامه را به انتظار می کشند هیچوقت حاضر نیستند تن به خطر دهند و یا واضح تر بگوییم موقعیت اجتماعی خود را به خطر بیندازند تا با طرح دیدگاه و سوالات منطقی خواستار جواب منطقی از امثال رضایی ها باشند. ماحصل این که برنامه در قد و قواره ی رنجبرانی که برنامه را سکوی ترقی و رسیدن به رویاهای خود قرار داده نمی باشد. ایکاش آقای ضرغامی می دانست هدف اصلی اش از ابداع و راه اندازی چنین برنامه هایی چیست؟! و ایکاش مرجعی مثل مجلس شورای اسلامی هم بود تا افرادی مثل ضرغامی را به استیضاح بکشد تا سرمایه های معنوی و وقت گهربار مردم با این گونه برنامه های بی محتوا کمتر به هدر برود. حمیدرضا رسولی
صابر
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۹:۵۰ - ۲۴ بهمن ۱۳۸۹
۷
۲
آقا محسن رضایی عزیز؛ چقدر عالی میشد اگر سیاسیون ما برای حافظه تاریخی مخاطبان خود احترام قائل میشدند. بنده انتشار این کامنت را برای آگاهی آقای رضایی هم که شده مناسب میدانم تا شاید به شعور و حافظه مخاطب ایمان بیاورند. باور بفرمایید مخاطبان رسانه آلزایمر سیاسی ندارند که عملکردها را فراموش کنند. تمامی ملت ایران به صورت شفاف به خاطر دارند که در میان 4 نامزد انتخابات، آقای رضایی و ستادشان بیشترین تاکید را روی تقلب در انتخابات داشتند و حتا ستاد میرحسین موسوی هم تکیه اش روی تخلف بیشتر از تقلب بود اما بار اصلی ادعاهای مربوط به تقلب بر دوش آقای رضایی و ستاد ایشان بود. نمونه هایی از موارد بیشمار در این رابطه را از خود سایت تابناک می آورم و متذکر میشوم که ممکن است حتا تابناک این مطالب را از آرشیو خود حذف نماید اما اینها ثبت در سایتهای دیگر و مهمتر از آن ثبت در تاریخ و حافظه مخاطبان شده اند و هیچگاه از حافظه مخاطبان و تاریخ پاک نخواهند شد. نمونه ای از موارد بیشمار مورد نظر:
آقای محسن رضایی در نامه به آیت الله جنتی به دروغ مدعی شدند که نتیجه تجمیع آرای ثبت شده و امضا شده فرمهای وزارت کشور توسط ناظران ایشان، منجر به 7 تا 9 میلیون رای قطعی برای ایشان شده است.
http://www.tabnak.ir/fa/pages/?cid=51890
کدخدایی: محسن رضايي در نامه‌اي به تاريخ 24/3/88 بيان كردند برآورد ستادهاي و كارشناسان نشان مي‌دهد كه اينجانب در بدبينانه‌ترين وضعيت بين 3.5 تا 7 ميليون راي داشتم هرچند كه برخي از كارشناسان 9 ميليون راي را نيز برآورد كردند. کدخدايي ادامه داد: براساس نامه‌ ارسالي وي، مبناي محاسبه گزارش ناظران از محل شعب اخذ راي، تجميع آراي بيش از هزار صندوق، نظرسنجي‌هاي رسمي و مستقل كشور و اظهارات مردم و مسوولان ستادها است. کدخدایی در ادامه مدعی شد که رضایی تشویش اذهان عمومی میکند!
http://www.tabnak.ir/fa/pages/?cid=52375
امیدوار رضایی: 70 تا 80 درصد آرا با یک نوع خودکار و با یک خط مشترک به نفع یک کاندیدای خاص به صندوق‌ها ریخته شده است.
http://www.khabaronline.ir/news-11634.aspx
کدخدایی در پاسخ به ادعای امیدوار رضایی، تصریح کرد: طبيعتاَ قوه قضائيه بايد پيگير اين موضوعات بوده و با كساني كه اينگونه شايعات را مطرح مي‌كنند، برخورد كند. زيرا شمارش آرا در مقابل دوربين‌هاي صدا و سيما و هيات‌هاي نظارت و اجرايي شوراي نگهبان صورت گرفت.
http://www.tabnak.ir/fa/pages/?cid=53664
تابناک: علت مشارکت بالای 100 درصدی برخی حوزه های رای گیری! آقای دانشجو مدعی شده‌اند که به دلیل فصل بهار و مسافرت پنجشنبه و جمعه، میزان مشارکت در برخی از حوزه‌ها افزایش داشته است و استان مازندران را به طور مشخص نام برده‌اند، اما برای آگاهی رئیس ستاد انتخابات کشور، باید گفت که خراسان جنوبی و شمالی و رضوی با همان پراکندگی جمعیتی 23 حوزه آن مشارکت بالای 95 درصد داشته، در صورتی که استان مازندران، تنها ده حوزه رأی‌گیری با مشارکت 95 درصدی دارد که در این زمینه با حوزه کویری کرمان که همگان وضعیت آب و هوایی این استان را در این فصل می‌دانند، با داشتن مشارکت بالای 95 درصد در 9 حوزه رأی‌گیری با استان مازنداران که مصداق گفته ایشان است، برابری می‌کند. بنابراین، پراکندگی 125 حوزه انتخاباتی که مشارکت در آن بین 95 درصد تا 141 درصد است، در سرتاسر ایران به نسبت تقسیم شده و جالب اینجاست که حوزه‌ای مانند شهر اردبیل که اکنون در بین شهرهای ایران، بهترین آب و هوا را داشته و مناسب‌ترین مکان برای مسافرت است، تنها در یک حوزه دارای مشارکت 97 درصدی بوده است. دادن کلیه اطلاعات درست به مردم به ویژه تعداد آرای آنها، شاید در انتخابات گذشته ـ که حساسیت در جامعه نبوده ـ توجیه‌پذیر باشد، اما چگونه می‌توان در این برهه حساس و دقت افکار عمومی، با بیان این مطلب که در دوره‌های گذشته این موضوع انجام نشده، توجیهات غیرمنطقی داد؟!
http://www.tabnak.ir/fa/pages/?cid=52556
توضیحات تابناک درباره خبر نتایج انتخابات و توضیح اینکه در مقطع کنونی تابناک برای انتشار اخبار واقعی انتخابات! محدودیت دارد: از کاربران عزیز تابناک می‌خواهیم به محدودیت‌های این سایت در انتشار برخی اخبار در اوضاع کنونی ـ همانگونه که همواره مدنظر داشته‌اید ـ عنایت داشته باشند.
http://www.tabnak.ir/fa/pages/?cid=51754
توضیح تابناک درباره آرای آقای رضایی و تاکید بر خلاف واقع بودن آرای اعلام شده آقای رضایی: نمی توان این آرای آقا محسن را باور کرد آنهم با آن همه بالا و پایین شدن ها روی صفحه تلویزیون.
http://www.tabnak.ir/fa/pages/?cid=55182
سردبیر تابناک: تحلیل‌ها آنگاه شفاف‌تر شد که نماینده رضایی برای پیگیری شکایات وی از شورای نگهبان، پس از موضع گیری خاص عوامل ستاد انتخاباتی وزارت کشور و شورای نگهبان آشکارا اعلام کرد، یکی از دلایل اصلی انصراف دکتر رضایی از پیگیری‌ شکایت‌هایش، همکاری نکردن عوامل اجرایی و نظارتی در این زمینه و بی‌نتیجه دانستن این تلاش‌ها با رویه موجود بوده است. شاید همین چالش‌ها بود که شورای نگهبان را متوجه این موضوع ساخت که اگر رویه به این‌گونه باشد و تنها معترض انتخابات که تام و تمام، اعتراضاتش را بر پایه قانون و از مجاری قانونی پیگیری کرده است نیز از این فرایند اعلام انصراف کند، سنگینی اعتراضات به شورای نگهبان و تصور بسته به نظر رسیدن راه‌های قانونی اعتراض به نتیجه انتخابات در جامعه، شکل پررنگتری(!!!) را به خود خواهد گرفت.
http://www.tabnak.ir/fa/pages/?cid=53213
محسن رضایی 2 روز قبل از انتخابات و نه ساعت 12 شب روز رای گیری! طبق یک عملیات روانی و بسترسازی برای اعمال بعد از انتخابات خویش، تنها نامزدی بود که قبل از انتخابات خود را برنده قطعی مرحله اول انتخابات اعلام کرده بود: نیك می‌دانید كه انتخابات، سه قطبی شده و با مشاركت حداكثری مردم، هیچ یك از نامزدها در دور نخست موفق به كسب بیش از پنجاه درصد آرا نخواهند شد و بالطبع با همت و اراده و رأی شما ملت بزرگ، اینجانب یكی از نامزدهای دور دوم خواهم بود.
http://www.tabnak.ir/fa/pages/?cid=51496
دكتر علی احمدی، نماینده محسن رضایی، برای پیگیری شكایات انتخاباتی، در واكنش به اظهارات سخنگوی شورای نگهبان اعلام كرد: بازشماری آرا به دلیل همكاری نکردن شورای نگهبان و وزارت كشور، در هیچ یك از استان‌ها و حوزه‌های مورد توافق صورت نگرفته است. بنابراین، سخنان آقای كدخدایی و اطلاعیه ستاد انتخابات كشور، خلاف واقع بوده و تكذیب می‌شود. وی همچنین افزوده است: البته اگر آقایان اظهارات خلاف واقع را تكذیب نكرده و به چنین سخنانی ادامه دهند، آنگاه مجبور خواهیم شد، مكاتبات با شورای نگهبان و دلایل و مستنداتی كه منجر به انصراف و پیگیری نکردن آقای رضایی از بازشماری آرا شده است، منتشر کنیم تا ملت شریف ایران در جریان حقایق این اقدام و رخدادهای پشت صحنه آن قرار گیرند. نماینده دكتر محسن رضایی در شورای نگهبان، تأكید كرد: ما حق پیگیری و شكایت از خاطیان و متخلفان احتمالی حقیقی یا حقوقی انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری در مراجع قانونی و قضایی وفق اصول 34 و 159 قانون اساسی و ماده 94 قانون انتخابات ریاست جمهوری كشور را برای خود محفوظ می‌دانیم.
http://www.tabnak.ir/fa/pages/?cid=52925
عطاالله مهرابي نماينده محسن رضايي در وزارت كشور در رابطه با نظارت بر بازشماري آرا در پاسخ به مطالب درج شده در سايتهاي خبري برگرفته از سايت وزارت كشور و اظهارات رئيس ستاد انتخابات كشور در شبكه خبراظهار داشت : مطالب صورتجلسات منتشره در سايت وزارت كشور كه به صورت يكجانبه و ناقص منتشر گرديده اولا به صورت غير رسمي بوده و ثانيا خارج ازچارچوب كلي مورد توافق و قبل از طي شدن روند تطبيق فرم هاي چهار گانه صورت پذيرفته كه به هيچ وجه قابل تعميم به كل نبوده و نيست . اين عضو ستاد محسن رضايي همچنين گفت : نكته مبهم ديگري كه همچنان وزارت كشور از پاسخ به آن امتناع مي ورزد تعارض و تناقض در آراي اعلامي است به گونه اي كه در بامداد روز شنبه مورخ 23/3/88 از مجموع سي ميليون آراي ماخوذه آقاي رضايي 630 هزار راي كسب كرده بود و بعدازظهر همان روز با اعلام 34 ميليون راي آراي دكتر رضايي با 60 هزار كاهش اعلام گرديد. به گزارش مهر وي اضافه كرد : يكي از سئوالات جدي در خصوص بررسي و ابطال حوزه ها وصندوقهاي مريض بوده است يعني حوزه هايي كه تعداد افراد شركت كننده بيشتر از واجدين شرايط در آن حوزه ها بوده است كه اتفاقا در بسياري از آنها آراي يك كانديدا بيش از 75 درصد از كل آراي اين حوزه ها را به خود اختصاص داده است و يا شعبه هايي كه آراي برخي كانديداها در آن صفر بوده يا اين كانديداها در آن شعبه ها نماينده ناظر نداشته اند و يا صندوقهاي سيار كه در انتقال از يك مكان به مكان ديگر از ديدرس ناظرين كانديداها دور بوده اند.
http://www.tabnak.ir/fa/pages/?cid=53410
هدایت اشتری لرکی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
مامیرزا نصراله خان کلام الدوله به سایت ولایتمدار صراط تبریک میگوییم که منشا خیر شدند تا جوانان و دوستداران نظام اسلامی حتی شده یکبار روی این مرد مزور را کم کنند. ایشان اگر بواسطه همنشینی با اکبر ابوی آن فراری به لندن بد بنیاد نشده حداقل این مثل در مورد ایشان صدق میکند که : پرتو نیکان نگیرد هر که بنیادش بداست- تربیت نا اهل را چون گردکان بر گنبد است
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۰ - ۲۴ بهمن ۱۳۸۹
۱
۸
عصبیت مثل خوره افتاده به جونتون!
احسان
|
Iran (Islamic Republic of)
عصبيت نيست
بصيرته...
عبدالله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۱ - ۲۴ بهمن ۱۳۸۹
۶
۲
سلام چرا از پروژه ذکر نام هاشمی و دخواست رضایی از وی بحثی نکردید آینها باهم دستشان توی یک کاسه است و این قسمتی که رضایی در مورد هاشمی گفت بنظرم بدجور بوی توطئه می داد.....
سيد جواد
|
Syrian Arab Republic
|
۰۴:۱۶ - ۲۵ بهمن ۱۳۸۹
۳
۲
به خدا وقت اين حرفها نيست . وقتي يك نفر خودش را دنباله رو أقا مي داند وظيفه ما اين نيست كه اعلام كنيم دروغ است . به هر حال ايشان هنوز با حكم مقام معظم رهبري دبير مجمع است . از طرفي در جلسات اخير مجمع هم براي اجراي دستورات أقا تو روي هاشمي و لاريجاني ايستاد. در همايش 100 هزار نفري بسيجيان من خودم ديدم كه أقا به محسن رضايي اشاره كرد كه با من بالا بيا و او را كنار خود جاي داد. بياييد دنباله رو أقا باشيم نه جلوتر از ايشان. يا علي موفق باشيد.
@
|
Syrian Arab Republic
اما دلیل نمیشه از گفتن بی بصیرتی های (حالا تخفیف دادیم خیانت نگفتیم) ایشون خودداری کنیم!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۹ - ۲۵ بهمن ۱۳۸۹
۴
۲
الحق خوب نوشتيد .
من كه خودم در مورد آن نامه سرگشاده ي مسخره رضايي مطلب در سايتم نوشته بودم الان يادم رفته بود ! كه اين رضايي چه بي بصيرتي ها كه نكرده است.
ممنون كه يادمان آورديد و ما را برديد به نهم دي كه يوم الله بود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۹ - ۲۵ بهمن ۱۳۸۹
۶
۰
به نضر من بايد بزاريم روز 25 بهمن همه فتنگرا بيايند بيرون و با بمب اتم نابودشان کنيم تا هم مشکل جمعيت تهران حل شود وهم شر فتنه گرها ويک جامعه يکدست داشته باشيم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
تو اول سواد درسیتو زیاد کن بعد نظر بده
مجید جان نظر نه نضر
خیلی دکتری
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
کلا با مخالف ها همین کار رو می کنند!
مهندس
|
Iran (Islamic Republic of)
به بمب اتم نيازي نيست
يه سيگارت کافيه جانم!
با افزايش مواد منفجره در حد بمب اتم، نميخواد بيخودي اذهان مردم را به بالا بودن جمعيت مخالفين منحرف کني!
یک بسیجی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۵ - ۲۵ بهمن ۱۳۸۹
۲
۳
با سلام از روزی که اقای یامین پور متعهد وبا بصیرت را از این برنامه برداشتند معلوم بود اتاق سایه جریان فتنه در صدا وسیما بدنبال چیست متاسفام برای مسوئلین صدا وسیما جرم آقای رضایی بی بصیرت کمتر از موسوی وکروبی وخاتمی نیست ایشان مسئول خوراندن جام زهر به امام راحل هستند وباید به خاطر خیلی از مسائل همراه با سران فتنه محاکمه شوند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۵ - ۲۵ بهمن ۱۳۸۹
۵
۲
به نظرمن اگرمجری برنامه همان آقای یامین پوربودشایدجلوی برخی مغالطات وتوجیهات گرفته می شد.اینجابودکه جای خالی یک مجری جسوروآگاه به مسائل روزراحس کردم .متاسفانه سری جدیدبرنامه دیروزامروزفرداآن جذابیت سابق راندارد.برنامه ی نودباآن مجری جنجالی اش هنوزکه هنوزه داردباقدرت به کارش ادامه می دهدامااین برنامه ......؟؟؟؟!!!!
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۴ - ۲۵ بهمن ۱۳۸۹
۲
۳
رضایی لیکس (ویکی لیکس) وارد می شود
سردار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۷ - ۲۵ بهمن ۱۳۸۹
۷
۵
آقاي علوي نظراتت را پيش خودت نگهدار به كسي نمي خواد بگي
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۹ - ۲۵ بهمن ۱۳۸۹
۲
۲
شاید بهتر باشد هر کسی را شما می گویید دعوت کنند تا چنین مشکلی پیش نیید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۴ - ۲۵ بهمن ۱۳۸۹
۵
۴
همشون سروته یه کرباسند. فتنه یا غیر فتنه. فقط بیچاره مردم که بازیچه هستند.
گمنام (يك فرزند شهيد)
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۸ - ۲۵ بهمن ۱۳۸۹
۴
۳
اين مقاله نظر آقاي علوي نيست نظر خانواده هاي شهداست . مگر فراموش كرده ايد كه خداوند فتنه فتنه گران را به خودشان بر ميگرداند اين ياغي ها خواستند عليه تنها حكومت شيعه فتنه كنند كه خداوند دستشان را رو كرد و خودشان رسوا و نابود شدند .
آنتی التقاط
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۲ - ۲۵ بهمن ۱۳۸۹
۳
۱
میبینم که فشار بعضیا خوب بالا رفته که ما خوب فهمیدیم شخصیت بعضیا مثل رضایی چطوریاس.واقعا دارم به اون کسایی که طرفدار رضایی ها و لاریجانی ها و باهنر ها و ازین دست آدما هستن یه نصیحت و وصیت میکنم که دین و عقبی خودتونو به دنیا و ظواهرش چهارتا آدم .......... نفروشید.ا ما گفتن بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
خوشم میاد التقاط حسابی قاط زدی . از دم به همه توهین می کنی .خجالت نکش بگو همه نمی فهمن جز تو یکی!
...
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۲ - ۲۵ بهمن ۱۳۸۹
۶
۴
زنده باد رضايي...
بنده خدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۲ - ۲۶ بهمن ۱۳۸۹
۳
۲
رضایی که بد بود و اکبر رفسنجانی هم بد که هر دو جنگ را اداره می کردند قبلش بازرگان و بنی صدر بد بودند منتظری هم که بد بود حالا فهمیدیم میر حسینو و خاتمی هم بد بودند تو این سی ساله کی خوب بود کی بد بود ما نفهمیدیم این انقلاب پر برکت بود یا به دست نا اهلان اداره شد؟! تا حالاش حرف شما برادرای محترم قبول که اینا بد بودند از این به بعد همه چی درسته ؟! درسته؟! بعدا نگین درست نبود دیگه پای حرفتون وایسادین؟ خدا را شکر!
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۲ - ۲۶ بهمن ۱۳۸۹
۱
۴
محسن رضایی یعنی مصادق خواص بی بصیرت
مجتبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۰ - ۲۶ بهمن ۱۳۸۹
۲
۰
به نظر من انصاف این است بجای آنکه ضد ولایتی بودن یک نفر را نقد کنید این صفت را در بین چند رجل سیاسی و بصورت مقایسه ای بررسی کنید تا ببینیم بقیه چند مرده حلاجند و شما چقدر بیطرفید
LP
|
Seychelles
|
۱۴:۳۸ - ۲۶ بهمن ۱۳۸۹
۳
۵
هی به موسوی و کروبی میتونی همه چی بگی ولی این ننگ به محسن رضایی نمیچسبه
رضایی ولایتمداره
متعجب
|
Seychelles
از اون تکليفهايي که واسه مقام ولايت تعيين ميکنه معلومه که چقدر ولايتمداره!
نويد
|
Seychelles
آقا خودشون زبون دارن اگه لازم باشه آقا خودشون اقدام ميكنند
باحال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۳ - ۲۶ بهمن ۱۳۸۹
۲
۱
باحالش اين بود که آخر برنامه تشکر کرد که منو دعوت کردين به يه "مناظره"!
جعفر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۲ - ۲۶ بهمن ۱۳۸۹
۴
۱
باز هم دم داش محسن گرم که خوب در مقابل اکبر رفسنجانی و سران فتنه موضع گیری کرد. اما دریغ از یک موضع گیری شفاف و اعلام مرزبندی از اکبر رفسنجانی در مقابل سرانه فتنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۳ - ۲۷ بهمن ۱۳۸۹
۳
۵
بريد دوباره برنامه رو نگاه كنيد
رسم تو همه ي دنياست كه بعد سي سال بعضي اسناد بايد افشا بشه كه ميگن به اصطلاح ميسوزه
محسن رضايي منطقي ترين سخنور و راستگو ترين هستش كه من ديدم
فتنه انگيزي نكنيد
همه ي نيرو هاي ارزشي رو نزنيد و افترا نبنديد
واقعا گناه داره
فرزانه
|
Germany
|
۰۹:۵۹ - ۲۷ بهمن ۱۳۸۹
۴
۹
درود بر خاتمی وموسوی کروبی
@
|
Germany
مرگ بر موسوی و خاتمی و کروبی
ناشناس
|
Germany
مرگ بر موسوی و کروبی
لاله
|
Germany
مرگ بر سه مزدور آمريكايي